08 Οκτωβρίου, 2014

Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης

H προώθηση ιστοσελίδων μέσω των μηχανών αναζήτησης (Search Engine Marketing) περιλαμβάνει:
  • τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης (Search Engine Optimization), 
  • τη διαφήμιση με χρέωση ανά επίσκεψη (Pay-Per-Click) που εκμεταλεύεται τη δραστηριότητα αναζήτησης των χρηστών και 
  • την ανάλυση στατιστικών επισκεψιμότητας ώστε να αξιολογηθεί κάθε προσπάθεια που κάνουμε και να γίνουν βελτιωτικές ενέργειες (Google Analytics, Alexa Metrics)
Μπορούμε να βορύμε και να αναφέρουμε πολλούς Διαδικτυακούς Τόπους (Sites) που προσφέρουν υπηρεσίες αναζήτησης, ετκός από τη γνωστή σε όλους Google. Σ' αυτές ο χρήστης μπορεί να πληκτρολογήσει μία λέξη ή φράση και μια Μηχανή Αναζήτησης θα επιστρέψει στο χρήστη μια λίστα αποτελεσμάτων (διευθύνσεων του ιστού), ταξινομημένη έτσι ώστε πρώτες (ψηλά στη λίστα) να βρίσκονται οι διευθύνσεις που η Μηχανή θεωρεί ως πιο σχετικές με τη λέξη ή φράση που εισήγαγε ο χρήστης.

Αξίζει να σημειώσουμε τα εξής:
  1. Η κάθε Μηχανή Αναζήτησης έχει τους δικούς της αλγόριθμους, άρα και κριτίρια ταξινόμησης συνεπώς μπορεί να δίνει διαφορετικά αποτελέσματα για την ίδια αναζήτηση. Επίσης οι αλγόριθμοι μεταβάλλονται, έτσι ώστε να βελτιώνονται τα αποτελέσματα της αναζήτησης.
  2. Οι Μηχανές Αναζήτησης και ιδιαίτερα η Google δεν αποκαλύπτουν πως ακριβώς λειτουργούν οι αλγόριθμοί τους, δηλάδη τα ακριβή κριτίρια και τη βαρύτητα που δίνουν στο καθένα. Ωστόσο δίνουν γενικές οδηγίες για το 'τι' είναι σημαντικό για την ανάδειξη των ιστοσελίδων. Επιπλέον οι ερευνητές και οι επαγγελματίες του SEO, μέσα από ανάλυση στατιστικών δεδομένων αλλά και εμπειρικά προσπαθούν κάθε φορά να έχουν όσο το δυνατόν πιο καλή εικόνα του τρόπου λειτουργίας της Αναζήτησης μέσω Google (Google Search)
  3. Κατά κανόνα τα αποτελέσματα που δίνουν οι αλγόριθμοι των μηχανών δε επιρρεάζονται από χορηγίες ή πληρωμές. Οι διαδικτυακοί τόποι που προσφέρουν υπηρεσίες αναζήτησης φροντίζουν να διαχωρίσουν ευκρινώς τα αποτελέσματα της υπηρεσίας από τις διαφημίσεις που τοποθετούνται στην ίδια σελίδα
Οι εργασίες που μπορεί να κάνει κάποιος για τη βελτιστοποίηση ενός διαδικτυακού τόπου χωρίζονται σε δύο ομάδες:
  • Από τη μία είναι η βελτίωση της δομής (μενού, 'δεντρο' ιστότοπου), του περιεχομένου, της μορφοποίησης (μέσω HTML) και της ταχύτητας, τα οποία συνοψίζονται ως εργασίες εσωτερικές (On Page SEO) και πλήρως ελεγχόμενες από τους ιδιοκτήτες ή διαχειριστές. Βασική προϋπόθεση και μείζον κριτίριο είναι η ύπαρξη ποιοτικού περιεχόμενου (κείμενα).
  • Από την άλλη είναι οι εργασίες που πραγματοποιούνται σε άλλες ιστοσελίδες του παγκόσμιου ιστού και έξω από τον ιστότοπο που θέλουμε να αναδείξουμε (Off Page SEO), έτσι ώστε να διαδοθεί και να γίνει δημοφιλής στις μηχανές αναζήτησης. Οι εργασίες αυτές έχουν ως χρυσό κανόνα την Κατασκευή Συνδέσμων (Link Building) μέσα σε άλλες ιστοσελίδες οι οποίοι να οδηγούν στον συγκεκριμένο ιστότοπο.